سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فنی مهندسی

برای یک بار پریدن ، هزار هزار بار فرو افتادم

هیچ وقت رازت رو به کسی نگو. وقتی خودت نمیتونی حفظش کنی
چطور انتظار داری کسی دیگه‌ای برات راز نگهداره

هیچ انسانی دوست ندارد بمیرد، اما همه آنها دوست دارند به " بهشت " بروند...
اما ای انسانها... برای رفتن به " بهشت " ... اول باید مرد

سایت پیچک دات نت با ارائه خدمات جالب و متنوع در خدمت تمام فارسی زبانان جهان است


نوشته شده در جمعه 89/6/26ساعت 2:18 عصر توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری دوم www.pichak.net کلیک کنید
نوشته شده در جمعه 89/6/26ساعت 2:1 عصر توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

کاهش آسیب پذیری ساختمانها در برابر زلزله ، در دو دهه اخیر، یکی از مهمترین چالش های پیش روی مسئولان کشور بوده است. حساسیت این موضوع با توجه به بافت فرسوده نقاط لرزه خیز، ساخت و ساز بناها بدون رعایت استانداردهای اجرایی و استفاده از آیین نامه های طراحی قدیمی در دهه های گذشته دو چندان شده است، در نتیجه بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود برحسب اهمیت ساختمانها در برنامه های کلان مدیریتی مطرح گردیده و در حال پیشرفت  میباشد. در این میان ساختمانهای کوتاه مرتبه که اکثریت ساختمانهای موجود در کشور را تشکیل میدهند و از مقاومت لازم در برابر نیروهای جانبی ناشی از زلزله برخوردار نمی باشند، در اولویت اول قرار میگیرند. در این مقاله کاربرد شمع – ستون لوله ای به عنوان یک روش نوین برای مقاوم سازی ساختمانهای کوتاه معرفی می گردد. در این روش بدون ایجاد تخریب قابل توجه درسازه و متوقف نمودن طولانی مدت بهره برداری از ساختمان، می توان با ایجاد یک سیستم باربر جانبی، آنرا در برابر زلزله مقاوم نمود.

سیستم اصلی باربر متشکل از یک شمع ستون جدار نازک توخالی به شکل لوله یا قوطی می باشد که با رفتار طرح های، بارهای ناشی از زلزله را تحمل نموده و انرژی ناشی از آن را جذب مینماید. در این مقاله جزئیات سیستم باربر جانبی ارائه شده و مشخصات آن به کمک یک روش تحلیلی برای یک ساختمان نمونه سه طبقه بررسی گردیده است. نتایج نشان می دهند که سیستم پیشنهادی، معیارهای آیین نامه های طراحی لرزه ای را برآورده نموده و در عین اینکه دارای هزینه قابل قبول می باشد از نظر اجرایی عملی وامکان پذیراست.

1? مقدمه

واقع شدن کشور ایران در پهنه لرزه خیز، همواره در طول تاریخ سبب خسارات انسانی و اقتصادی فراوانی گردیده است. از آنجائیکه خطر ناشی از زلزله دامنه وسیعی از ساختمانهای واقع در روستاهای کوچک تا شهرهای بزرگ کشور را در بر می گیرد. لذا ساختمانهایی که درمعرض خطرپذیری جدی ناشی از زلزله میباشند را می توان در سه گروه تقسیم بندی نمود. 

1 ? ساختمانهایی که بدون تأمین مقاومت در برابر نیروهای جانبی زلزله طراحی و اجراء شده اند.

2 ? ساختمانهایی که بر اساس آئین نامه های قدیمی طراحی شده و از پتانسیل مقاومت، سختی و شکل پذیری مناسب بر اساس معیارهای جدید برخوردار نمیباشند.

3 ? ساختمانهایی که بر اساس ضوابط جدید طراحی شده ولی از نظر اجرا مطابق با استانداردها ساخته نشده اند. اکثر ساختمانهایی که از خطر پذیری زیادی برخوردار می باشند، در گروه اول قرار گرفته و خسارات انسانی و اقتصادی متحمل شده در زلزله های گذشته مربوط به این گروه از ساختمانها می باشد. برای کاهش آسیبهای ناشی از زلزله برای این گونه ساختمانها که مبحث اصلی این مقاله میباشد دو راه حل کلی وجود دارد :

الف – تخریب و بازسازی مجدد

ب – مقاوم سازی و بهسازی بنای موجود

با توجه به اینکه راه حل اول، هزینه و زمان بسیار زیادی را طلب می کند، در اکثر موارد سعی میشود راه حل دوم برگزیده شود.

در دو دهه اخیر، روشهای گوناگونی برای بهسازی ساختمانها مطر ح و اجرا شده است ولی قدمت تدوین معیارها و آئین نامه های جدید بهسازی مربوط به این مسأله حتی به یک دهم نیز نمیرسد . این موضوع در حالی است که در کشور ایران مسأله بهسازی بسیار نوپا بوده و درحالت کامل می باشد. در این راستا مقاله حاضر یک روش جدید برای مقاوم نمودن ساختمانهای کوتاه مرتبه (با ارتفاع تا سه طبقه) که از سیستم باربری جانبی برخوردار نمی باشند ،معرفی مینماید. در قسمتهای بعد ابتدا اهداف مورد انتظار از این روش بیان می گردد ، سپس مشخصات این روش و نحوه عملکرد آن تشریح شده و محاسبات اولیه برای یک ساختمان نمونه ارائه میشود.

2? اهداف روش نوین بهسازی لرزه ای

هدف اصلی از ارائه روش نوین بهسازی لرزه ای برای ساختمانهای کوتاه مرتبه، همان هدفآییننامه طرح ساختمانها در برابر زلزله (استاندارد 2800 ) می باشد که در حقیقت کاهش تلفات جانی و خسارات مادی در برابر زلزله های شدید ( زلزله های با دوره بازگشت ?7? سال و10 % احتمال رویداد در ?0 سال عمر مفید ساختمان ) می باشد. در عین حال اهداف دیگری نیز برای این روش وجود دارد که عبارتند از :

? کاهش هزینه عملیات اجرایی

? کاهش زمان اجرا

3? تشریح روش نوین بهسازی لرزه ای

اساس این روش بر این فرض استوار است که ساختمان در برابر نیروهای جانبی زلزله از هیچگونه سیستم سازه ای مقاوم برخوردار نبوده و حداکثر تعداد طبقات ساختمان به سه طبقه محدود می گردد. به این ترتیب با اضافه نمودن یک سیستم جدید باربر جانبی به سازه موجود، سختی، مقاومت و شکل پذیری مورد نیاز در زلزله در حالیکه وظیفه حمل بارهای ثقلی به عهده سیستم باربر قائم موجود ساختمان می باشد، تأمین می گردد.

?? سیستم سازه ای پیشنهادی

بطور کلی از نظر سازه ای سیستم جدید متشکل از یک ستون فلزی طره ای بوده، که بصورت شمع در داخل خاک قرار می گیرد، بطوریکه بارهای جانبی زلزله را با تغییر شکل های خمشی و تکیه جانبی بر خاک به زمین انتقال می دهد. در این قسمت جانمایی این سیستم در پلان و در ارتفاع نشان داده شده و چگونگی اتصال آن با سقفها و پی ساختمان ارائه میگردد.

4-1- جانمایی سیستم در پلان

در این روش باید دو فضای مناسب که نسبت به یکدیگر، در پلان بصورت متقارن قرار می گیرند،برای نصب سیستم مقاوم پیش بینی گردد. مساحتی که این دو فضا اشغال می کنند به تعداد طبقات، مساحت زیربنا و کاربری ساختمان بستگی دارد.  برای کاهش اثرات ناشی از پیچش حاصل از خروج از مرکزیت، فضاهای مورد نظر باید تا حد امکان در کناره ها و گوشه های ساختمان قرار گیرند.



نوشته شده در جمعه 89/6/26ساعت 2:37 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

ارگ بم در شمال شرقی شهر بم واقع است. از طرف شمال به رودخانه بم یا رودخانه پشترود، از شرق به یخچال قدیمی و بقایای مسجد حضرت رسول ( ص ) و باغهای محله باغ دروازه، از جنوب به پارک تازه احداث ارگ و محله حافظ آباد و از غرب به محله مزار خواجه مراد محدود است.

مجموعه ارگ بم، شامل شهر قدیم و قلعه قریب به 20 هکتار( 200000 متر مربع ) وسعت دارد و مساحت ارگ و قلعه قریب به 6 هکتار است. بخش علیا یا همان و ارگ حکومت نشین و مرکز فرماندهی سیاسی و نظامی شهر بوده و مساکن وبناهای آن رو به جانب قلعه یا بخش علیا داشتند مشرف است.

تنها دروازه مورد استفاده فعلی ارگ بم دروازه جنوبی است. از انتهای شمالی خیابان سجادی به سمت شرق به خیابان ارگ می پیچیم و در جلو باروی شهر قدیم در آن جا که قبلا" خندق ارگ بوده است به پارکی می رسیم با نخلهای جوان و بوته های آشنای خرز هره با گلهای ارغونی، سفید و...

این پارک را که بنای میان آن قرار است رستوران و چایخانه شود، چند سالی است که شهرداری بم احداث کرده. در شمال این پارک دروازه جنوبی ارگ واقع است. بناهای تاریخی معروف جهان عموما" هر یک به دوران خاصی از تاریخ تعلق داشته اند و معروف همان دروان خاص خود هستند.

تخت جمشید فارس، فوروم یا شهر باستانی و ... اما یکی از خصوصیات بارز و نادر مجموعه ارگ بم تداوم تاریخ در این مجموعه تاریخی است. از این دروازه به نزدیک دو هزار سال تاریخ مستمر گام می گذارید. بنای ارگ بم را بقه بهمن پسر اسفندیار نسبت می دهند. اصولا" در تمامی منطقه بم به ویژه در منطقه ریگان خرابه های قدیمی جزان و خود شهر بم و بسیاری چیزهای دیگر به بهمن نسبت داده می شود. چون تحقیقات کاوشگرانه باستانی شناسی دقیق در ارگ بم صورت نگرفته هنوز به طور دقیق نمی توان قدمت این شهر عظیم را اعلام کرد.

یکی از معدود مطالعاتی که دوباره ارگ بم صورت گرفته ومنتشر شده کار آقای نوربخش و همکاران ایشان بوده که در کتابچه ای با عنوان ارگ بم همراه با تاریخچه مختصری از شهر نشینی و شهر سازی در ایران در سالهای قبل از انقلاب در نسخه های معدود و به صورت بسیار محدود منتشر شده است. آقای نوبخش بنای ارگ و شهر باستانی بم را به گمان غالب لااقل مربوط به اواسط دوران اشکانی دانسته اند.

ارگ بم تشکیل شده است از :

-         دروازه اصلی

-         بازار

-         میدان تکیه

-         مسجد برزگ ارگ

-         مجموعه میرزا نعیم

-         مسجد کوچک

-         کاروانسرا

-         زورخانه

-         حمام ارگ

-         دروازه حصار دوم

-         مدرسه یا خانقاه ارگ

-         اصطبل

-         قورخانه

-         محل آسیاب بادی

-         خانه حاکم

-         چهار فصل

-         چاه اصلی ارگ

-         بقایای محله قدیم

-         کناری محله یا غلام محله

-         دروازه کت کرم

-         زندان

خندق گرداگرد حصار بم به نوشته جغرافی نویسان قدیم،خندقی معروف بوده است. اما همین خندق که طبعا" برای دفاع از شهر احداث شده بوده، گاه حکم شمشیر دو لبه پیدا می کرده و مهاجمان با انداختن آب زیاد به خندق باعث ویرانی حصار می شده اند، تا بتوانند به درون شهر رخنه کنند.

حصار شهر در طول تاریخ دستخوش تغییر شده است. اما آن طور که نوشته های جغرافی نویسان قرون سوم و چهارم ه.ق. بر می آید این حصار در آن زمان وجود داشته، پس می توان نتیجه گرفت که متعلق به دوران پیش از اسلام است. سخن درباره ارگ بم بسیار است و در این مجمل نمی گنجد. دو بنای تاریخی دیگر نیز در بم و نزدیک بم وجود دارند که اهمیت بسیار زیاد تاریخی آنها تا کنون کمتر شناخته شده و یکی از آنها کاملا" ناشناخته مانده است . این دو بنا یکی قلعه در شمال ارگ بم . در شمال رود پشترود در قریه پشترود و موسوم به قلعه دختر است. در قلعه دختر که در فاصله قریب یک کیلومتری شمال ارگ بم واقع شده است سه مدخل در طرفهای شمال غربی، شمال شرقی و جنوب غربی قابل تشخیص اند. آقای نوربخش اشاره می کند که حصار جانب شرقی این بنا قدیمی تر است و بخش دیگر که برجهای آن قابل تشخیص اند. بعدا" به آن ملحق شده است

در بخش قدیمی شهر این بنا یک چهار طاقی مشاهده می شود و در یکی از طاقها نقشی بر دیوار چشم را می نوازد کهشمخص کننده محراب است و اهمیت مذهبی دارد. استاد مصطفوی این طاقها را مربوط به دوران اسلامی دانسته اند.

در صورت صحت چنین نظری این فرض کاملاگ محتمل، بلکه قطعی می نماید که طاقها در دوره اسلامی باز سازی شده اند. چرا که قدمت آن بنا، لااقل قسمت شرقی بدون تردید دست کم به اوایل دوران ساسانی و به احتمال بسیار قوی به دوران اشکانی باز می گردد.

بنای مهم تاریخی دیگری نزدیک به بم که کاملا" ناشناخته مانده، بنایی معروف به چهارطاقی در فاصله قریب 5/2 کیلومتری شرق ارگ بم در اراضی موسوم به چهار طاقی است . این بنا بسیار مهم و ناشناس تاریخی تازه در سالهای اخیر در فهرست ابنیه تاریخی ایران ثبت شده و تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و بدین طریق از انهدام آن جلوگیری شده است.  

ماخذ : سیمای جهانگردی استان کرمان


نوشته شده در جمعه 89/6/26ساعت 2:33 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

نامه ای از طرف خدا

هر روز صبح که از خواب بیدار شدی، نگاهت می کردم، امیدوار بودم که با من حرف بزنی، حتی برای چند کلمه، نظرم را بپرسی یا برای اتفاق خوبی که دیروز در زندگیت افتاد، از من تشکر کنی، اما متوجه شدم که خیلی مشغولی، مشغول انتخاب لباسی که میخواستی بپوشی، وقتی داشتی این طرف و آن طرف می دویدی تا حاضر شوی فکر میکردم چند دقیقه ای وقت داری که بایستی و به من بگویی : "سلام" ، اما تو خیلی مشغول بودی، یک بار مجبور شدی منتظر شوی وبرای مدت یک ربع ساعت کاری نداشتی جز آنکه روی یک صندلی بنشینی ، بعد دیدمت که از جا پریدی ، خیال کردم میخواهی چیزی به من بگویی ، اما تو به طرف تلفن دویدی و در عوض به دوستت تلفن کردی تا از آخرین شایعات باخبر شوی .

تمام روز با صبوری منتظرت بودم ، با آن همه کارهای مختلف گمان میکنم که اصلا وقت نداشتی با من حرف بزنی ، متوجه شدم قبل از نهار هی دور و برت را نگاه میکنی ، شاید چون خجالت میکشیدی ، سرت را به سوی من خم نکردی ! ! !

تو به خانه رفتی و به نظر میرسید که هنوز خیلی کارها برای انجام دادن داری ، بعد از انجام دادن چند کار تلویزیون را روشن کردی ، نمیدانم تلویزیون را دوست داری یا نه؟ در آن چیزهای زیادی نشان میدهند و تو هر روز مدت زیادی را جلوی آن میگذرانی ، در حالی که درباره هیچ چیز فکر نمیکنی و فقط از برنامه هایش لذت میبری ، باز هم صبورانه انتظارت را کشیدم و تو در حالی که تلویزیون را نگاه میکردی ، شام خوردی و باز هم با من صحبتی نکردی ! ! !

موقع خواب فکر میکنم خیلی خسته بودی ، بعد از آنکه به اعضای خانواده ات شب به خیر گفتی ، به رختخواب رفتی و فورا به خواب رفتی ، نمیدانم که چرا به من شب بخیر نگفتی ، اما اشکالی ندارد ، آخر مگر صبح به من سلام کردی ؟ !

هنگامی که به خواب رفتی ، صورتت را که خسته تکرار یکنواختی های روزمره بود ، را عاشقانه لمس کردم، چقدر مشتاقم که به تو بگویم چطور میتوانی زندگی زیباتری و مفیدتر را تجربه کنی ...

احتمالا متوجه نشدی که من همیشه در کنارت و برای کمک به تو آماده ام ، من صبورم ، بیش از آنچه تو فکرش را میکنی ، حتی دلم میخواهد به تو یاد دهم که چطور با دیگران صبور باشی من آنقدر دوستت دارم که هر روز منتظرت هستم ، منتظر یک سر تکان دادن ، یک دعا ، یک فکر یا گوشه ای از قلبت که به سوی من آید ، خیلی سخت است که مکالمه ای یک طرفه داشته باشی ، خوب ، من باز هم سراسر پر از عشق منتظرت خواهم بود ، به امید آنکه شاید فردا هم کمی به من وقت بدهی !

آیا وقت داری که این نامه را برای دیگر عزیزانم بفرستی؟اگر نه ، عیبی ندارد، من میفهمم و سعی میکنم راه دیگری بیابم ، من هرگز دست نخواهم کشید . . .

دوستت دارم،روز خوبی داشته باشی . . .

دوست و دوستدارت : خدا

 

ارسال کننده : یک دوست  ( س . رئیسی . )


نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 2:4 عصر توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

بتن از زمان رومیان و شاید قبل از آن نیز مورد استفاده بشر بوده است. بتن سبک وزن توسط رومیان برای ساختن سقف کالیزوم استفاده شد. برای بشر پیشرفت هایی که در بتن سبک وزن حاصل شده به بیست سال اخیر باز می گردد. سیمان رومیان(رونسانس) با آنچه که امروزه استفاده می کنیم متفاوت بود.

بتن خوب، مقاوم و با استحکام طولانی مدت زمانی ساخته شد که زغال سنگ و سیمان انواع سنگ در دسترس قرار گرفت سیمان پورتلند از سوختن آهک دانه ریز و یا رگه سفید همراه با خاک رس حاصل می شود. این اختراع در سال 1824 به ثبت رسید ولی تا اوایل قرن جاری عمومیت استفاده شده است. بدین ترتیب تکنولوژی بتن وارد عصر جدیدی گردید. استفاده از بتن به دو ویژگی ناشی از آن یعنی استحکام آهک بندرت به اندازه سیمان است. که بر درجه حرارت عمومی و ظرف چند روز مقاوم می شود.

تکنولوژی بتن بستگی به ساخت بتن ارزان و مقاوم مرتبط است، لذا نتیجه می گیریم ترکیب مناسب سیمان و آب و طی مراحل دقیق آن است که باعث حصول نتیجه مناسب می شود قانون آبراهام از قدیمی ترین قوانین تکنولوژی بتن ریزی است که به معنی نسبت معکوس سیمان آب بتن، با استحکام آن است، بنابراین باید میزان شن و ماسه، بویژه ماسه نرم بتن را که آب زیاد جذب می کند را کاهش داد تا استحکام آن بیشتر شود. این مسئله با فرض تعدادی X کیسه کیلو گرمی سیمان با Y کیلوگرم سنگ و همان مقدار آب و مقداربیشتری شن و ماسه ثابت کرد. اگر از ماسه استفاده نکنیم، بتن حامل سفت، متخلخل و فاقد استحکام است و اگر هم شن خیلی درشت باشد چنین می شود.

بنابراین هر گروه از شن ها در مخلوط صحیح نباید بدون دلیل قابل قبول دستخوش تغییر شود و این مسئله در مورد آب مهمتر است. هرگونه آب برای ساختن بتن مناسب است و حتی آبهای شفاف دریاها و رودخانه ها نیز قابل استفاده اند ولی باید از ورود گل رس به بتن اجتناب ورزید. در مورد سیمان تازه، مجوز سازنده آن از نظر کشش و استحکام باید بررسی شود. در مورد سیمان کهنه نیز باید تحت آزمایش قرار گیرد.


نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 1:28 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

آیا می دونید قبر امیر کبیر کجاست ؟ اصلا تا حالا فکر کردین مزار این بزرگمرد ایرانی کجاست ؟ . احتمال قریب به یقین نمی دونید ... تعجبی نداره غصه هم نخورید خیلی ها مثل شما هستند از جمله خود من که تا همین چند هفته پیش نمی دونستم و کاملا اتفاقی این موضوع رو فهمیدم . . . امیر کبیر صدر اعظم ایران در زمان ناصر الدین شاه که با دسیسه های یک سری وطن فروش و طماع در حمام فین کاشان به قتل رسید در شهر کربلا در کشور عراق به خاک سپرده شد . . این که چرا او را به کربلا بردند برای من سوال است و احتمال می دهم برای دور ماندن مردم از مزارش وجلوگیری از تبدیل آن به میعادگاه مظلومان او را از ایران و ایرانی دور کردند و اینکه چطوری در آن زمان جسد این مرد بزرگ رو با امکانات محدود آن زمان به عراق منتقل کرده اند هم باز جای سوال دارد . . . اما چیزی که بیش از همه مایه شرمندگیست این است که اکثر قریب به اتفاق ایرانیها نمی دانند مزار این اسطوره تاریخ کجاست تا زمانی که روابط ایران و عراق تیره بود و کسی حق سفر به کربلا رو نداشت شاید این ندانستن توجیه داشت ولی امروزه با سفرهای متعدد مردم به عراق و کربلا جای بسی تاسف است که حتی یکی از کسانی که از عراق بر می گردد نمی داند که امیر کبیر هم در آنجا دفن بوده . . . آیا فکر نمی کنید که همین عراقیها به ما خواهند خندید که چطور مردی رو که بسیاری از داشته های امروزمان را مدیون اوهستیم فراموش کردیم؟ من که خودم از خودم خیلی خجالت کشیدم البته من تا حالا به عراق نرفته ام ولی به هر حال وظیفه ام بود به عنوان یک ایرانی که دم از عشق به وطن می زنم بدانم که سرنوشت این مرد بزرگ پس از مرگ چه شد . لطفا این متن رو برای همه بفرستید تاشاید کمی از قصورمان نسبت به روح این مرد بزرگ تاریخ کشورمان راجبران کنیم روحش شاد


نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 1:12 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

اسکریپرها

معرفی ماشین آلات ساختمانی وراهسازی قسمت اول " شناخت اسکریپرها "
همواره دو مورد صرفه جویی اقتصادی و انجام طرح طبق برنامه زمان بندی  شده از نکات مهم پروژه های مختلف است و انتخاب  نوع ماشین آلات و تعداد آن   برای کارهای مختلف تاثیر مستقیمی در زمان اجرا و هزینه پروژه دارد برای انتخاب ماشین آلات مورد نیاز هرپروژه لازم است که شناختی از ماشین آلات داشته باشیم  در قسمت های بعدی سایرماشین آلات معرفی خواهند شد.

اسکریپر( زداینده  )


اسکریپر ماشینی است که از آن برای عملیات تسطیح و محل هایی که بکارگیری بولدوزر اقتصادی نیست استفاده میشود زیرا در مناطقی که فاصله حمل متوسط است
نه از بولدوزر میتوان استفاده کرد ونه از ماشین های با سرعت زیاد چرا که اقتصادی نیست.در واقع اسکریپر نوعی ماشین حفار است
از اسکریپر میتوان برای کندن بارگیری حمل و تخلیه مواد استفاده کرد . وسیله مناسبی برای عملیات خاکی حجیم است و برای انجام کارهای تکمیلی مانند تسطیح هم استفاده میشود.
اسکریپرها دارای 3 قسمت عمده هستند :1-مخزن (جام) 2- صفحه نگهدارنده خاک در جام
3-بخش تخلیه کننده خاک. این ماشین ها دارای دو دسته موتور دار و بدون موتور هستند بعضی اسکریپر ها توسط تراکتور های چرخ لاستیکی یا زنجیری
کشیده میشود وبعضی از آنها بخشی از یک تراکتور-اسکریپر هستند.در مواردی که فاصله حمل زیاد است از اسکریپرهای لاستیک دار یا دو موتوری استفاده میشود.
 اگر بخواهند از بولدوزر برای هل دادن اسکریپر ها استفاده کنند بر روی بولدوزر
 تیغه کوشن که ویژه  هل دادن اسکریپرها طراحی شده نصب میشود.
لازم به ذکر است که اسکریپر ها قادر به انجام کار 5 نوع از  ماشین آلات راهسازی هستند:
1- کندن مواد خاکی (بولدوزر)   2- خاک کنده شده را بارگیری میکند ( لودر ها)  3- حمل مواد حفاری شده (کامیون ها یا واگن ها) 4-قادر به
تسطیح سطح راه هنگام تخلیه و پخش مواد بارگیری شده است (گریدر ها)  5-میتواند جاده را کوبیده وغلتک بزند.(غلتکها)
**"نباید انتظارداشت که هریک از کارهای ذکر شده دقیقا همانند ماشین آلات خاص همان کار انجام گیرد"     


نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 12:58 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |


اول از همه برایت آرزومندم که عاشق شوی،و اگر هستی، کسی هم به تو عشق بورزد،و اگر اینگونه نیست، تنهائیت کوتاه باشد،و پس از تنهائیت، نفرت از کسی نیابی.آرزومندم که اینگونه پیش نیاید، اما اگر پیش آمد، بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی کنی. برایت همچنان آرزو دارم دوستانی داشته باشی،از جمله دوستان بد و ناپایدار، برخی نادوست، و برخی دوستدارکه دست کم یکی در میانشان بی تردید مورد اعتمادت باشد.و چون زندگی بدین گونه است،برایت آرزومندم که دشمن نیز داشته باشی،نه کم و نه زیاد، درست به اندازه،تا گاهی باورهایت را مورد پرسش قرار دهد،که دست کم یکی از آنها اعتراضش به حق باشد،تا که زیاده به خودت غرّه نشوی. و نیز آرزومندم مفیدِ فایده باشی نه خیلی غیرضروری،تا در لحظات سخت وقتی دیگر چیزی باقی نمانده است همین مفید بودن کافی باشد تا تو را سرِ پا نگهدارد.همچنین، برایت آرزومندم صبور باشی نه با کسانی که اشتباهات کوچک میکنندچون این کارِ ساده ای است،بلکه با کسانی که اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیر می کنندو با کاربردِ درست صبوری ات برای دیگران نمونه شوی.و امیدوام اگر جوان که هستی
خیلی به تعجیل، رسیده نشوی و اگر رسیده ای، به جوان نمائی اصرار نورزی و اگر پیری، تسلیم ناامیدی نشوی چرا که هر سنّی خوشی و ناخوشی خودش را دارد و لازم است بگذاریم در ما جریان یابند.
امیدوارم سگی را نوازش کنی به پرنده ای دانه بدهی، و به آواز یک سَهره گوش کنی وقتی که آوای سحرگاهیش را سر می دهد.چرا که به این طریق احساس زیبائی خواهی یافت، به رایگان. امیدوارم که دانه ای هم بر خاک بفشانی هرچند خُرد بوده باشد و با روئیدنش همراه شوی تا دریابی چقدر زندگی در یک درخت وجود دارد. بعلاوه، آرزومندم پول داشته باشی زیرا در عمل به آن نیازمندی و برای اینکه سالی یک بارپولت را جلو رویت بگذاری و بگوئی: این مالِ من است. فقط برای اینکه روشن کنی کدامتان اربابِ دیگری است! و در پایان، اگر مرد باشی، آرزومندم زن خوبی داشته باشی و اگر زنی، شوهر خوبی داشته باشی که اگر فردا خسته باشید، یا پس فردا شادمان باز هم از عشق حرف برانید تا از نو بیاغازید.
اگر همه ی اینها که گفتم فراهم شد دیگر چیزی ندارم برایت آرزو کنم.



نوشته شده در دوشنبه 89/6/22ساعت 1:36 عصر توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

دوستان سلام

با آرزوی قبولی طاعات همه

عید فطر مبارک


نوشته شده در شنبه 89/6/20ساعت 11:49 عصر توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak