سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فنی مهندسی

باید به مرکز تربیت مربی و آموزش مهارتهای پیشرفته فنی وحرفه ای نگاه دانشگاهی داشت
 

سرپرست مرکز تربیت مربی و آموزش مهارتهای پیشرفته گفت: در سال همت و کار مضاعف طوری برنامه ریزی آموزشی شده که باید به مراکز تربیت مربی و آموزش مهارتهای پیشرفته نگاه دانشگاهی داشت. مجید رحمانی افزود: با رشد 400 درصد تعهد آموزشی مرکز نسبت به سال گذشته می خواهیم به اندازه دانشگاه برنامه ریزی آموزشی داشته باشیم. رحمانی در جمع مربیان مرکز اظهار داشت: آموزش نباید فقط آموزش حرفه باشد، محیط آموزشی را باید به محیط دانشگاهی نزدیک کنیم و یکی از اهداف و برنامه های مرکز در سال جاری تحقق این مهم است. وی ادامه گفت: تهیه مقاله های علمی، نرم افزار و CD آموزشی، برگزاری سمینار و همایش علمی برگزاری جلسات مباحث علمی بین کارآموزان و مربیان، دعوت از اساتید و کارشناسان دانشگاهی، تولید نظریه علمی همچنین کسب مقام در مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات و برقراری ارتباط با پژوهشکده ها از دیگر برنامه های مرکز مهارتهای پیشرفته در سال 89 می باشند. مجید رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی آموزشی فصل بهار مرکز از نظر میزان اجرا تقریباً 5/1 برابر کل عملکرد سال گذشته می باشد که نشان دهنده برنامه ریزی وسیع آموزشی در سال جاری می باشد.


نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

استانداردهای شغل و آموزش

(مهارتهای پایه)

 

استاندارهای شایستگی های  محوری

(core competencies)

 استانداردهای حرفه ای مبتنی بر شایستگی (CBT)

 استانداردهای قابل اجرا از سال 1388

کارآفرینی

گروههای شغلی و حرفه ای برق

استانداردهای ویژه شاغلین صنعت ساختمان

آمادگی شغلی

 گروههای شغلی و حرفه ای مکاترونیک

استانداردهای صلاحیت حرفه ای ساختمان سازی صنعتی

 اخلاق حرفه ای

 گروههای شغلی و حرفه ای ساخت و تولید

 استانداردهای آموزش در صنایع

جدول شایستگی های محوری

(Dacum chart)

 

استانداردهای شغل و آموزش مهارتهای پایه تولیدات استانی

 

استانداردهای مشاغل خانگی

 

 استاندارد های شایستگی


نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

استاندارد فنی و حرفه ای ویژه شاغلین صنعت ساختمان

آرماتور بند

اسکلت ساز

بتن ساز و بتن ریز

برقکار ساختمان

بنای سفت کار

در و پنجره ساز پروفیل آهنی

سنگ کار

عایق کار رطوبتی و آسفالت کار ابنیه

فن ورز اسکلت بتنی

فن ورز اسکلت فلزی ساختمان

قالب بند و کفراژبند

کارگر نگهداری بتن

کاشی کار

گچ کار

لوله کش گاز خانگی و تجاری

لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی

نقاش ساختمان

نقشه بردار


نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

دانشگاه و عدم وجود مهارتهای لازم برای دانشجویان و فارغ التحصیلان  

کم‌توجهی نظام آموزش عالی به نیازهای جامعه یکی از دلایل بروز بحران و بیکاری فارغ‌التحصیلان است، درصورتی که نیاز اساسی یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی برای رسیدن به شغل‌ و پذیرش مسئولیت‌های تخصصی جامعه، مهارت است؛یعنی فرد علاوه بر داشتن توانایی‌های ذهنی، فیزیکی و سطح تحصیلات و همچنین ویژگی‌های رفتاری چون شخصیت، نوع نگرش، انگیزش و ارزش‌های فردی باید مهارت‌های فنی، انسانی و ادراکی نیز در طول دوران تحصیل کسب کند.

اما اینگونه که مشخص است بین دوره‌ها و موارد آموزشی دانشگاه با آنچه بازار کار از بعد مهارت فنی و علمی می‌طلبد تناسب منطقی برقرار نشده است و از طرف دیگر قبل از فارغ‌التحصیلی دانشجویان معیارهای مناسبی برای ارزیابی آنها از حیث حداقل توانمندی علمی و عملی وجود ندارد. همچنین دانشگاه‌ها و اساتید نیز نتوانسته‌اند به خوبی روحیه علمی دانشجویان را برای پیدا کردن کار مفید خود و جامعه تقویت کنند.

 

                     

 

دلایل دیگری مثل اینکه« انگیزه درصدی از جوانان از ورود به دانشگاه چیست؟» نیز بر بیکاری آنها بعد از دانشگاه تأثیر خواهد گذاشت. در میان دانشجویانی که با انگیزه کسب علم و دانش و تحقیق و بعد ورود به عرصه بازار کار وارد دانشگاه می‌شوند، عده‌ای هم هستند که قبل از دانشگاه انگیزه‌ای متفاوت با این گروه دارند و عده‌ای هم در طول دوران تحصیل در دانشگاه به واسطه عوامل بیرونی انگیزه‌ها یا بهتر بگوییم مشغله‌های جانبی دیگری به غیراز فعالیت‌هایی که اول از همه باید انجام بدهند، پیدا می‌کنند.

به هر حال افراد زیادی وارد دانشگاه شده  و سپس با توانایی، اهداف و انگیزه‌های مختلفی فارغ‌التحصیل می‌شوند اما نکته حائز اهمیت دیگر این است که بی‌شک یک فرد با مدرک فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس دیگر حاضر نخواهد بود تن به هر کاری بدهد؛ حتی کارهایی که قبل از دانشگاه برای آنها ارزش قائل شده و گزینه اصلی برای او بوده است. چه بسا شاید اگر وارد همان شغل شود از لحاظ مالی در وضعیت به‌مراتب بهتری نسبت به موارد شغلی‌ای که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند، قرار بگیرد.

بنابراین بیکاری بعد از دانشگاه به هر دلیلی ممکن است برای فرد فارغ‌التحصیل ایجاد شود؛ فارغ‌التحصیلی که ممکن است در طول دوران دانشگاه ازدواج کرده و حالا دیگر یک شریک زندگی را در کنار خود داشته باشد. اما روشن است که بیکاری در افراد - مخصوصا سرپرست‌های خانواده- می‌تواند مشکلات حادی را هم برای خانواده آنها و هم جامعه ایجاد کند. انتظار خانواده از فرزندی که چندین سال او را به‌دلیل شرایط سنی و تحصیل حمایت کرده‌اند این است که بعد از اتمام دوره دانشگاه هرچه زودتر وارد بازار کار شود. این انتظار باعث فشارهای روانی زیادی برجوان می‌شود، چنان‌که طبق بررسی‌های به عمل آمده چنین فشارهایی قدرت ایمنی بدن را کاهش داده و بنابراین فرد آسیب‌پذیرتر خواهد شد. البته طبق همین تحقیقات، شخص با یافتن کار مناسب خیلی زود قدرت ایمنی خود را باز می‌یابد...


نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

 دانشگاه و عدم وجود مهارت های لازم برای دانشجویان

 در سال‌های اخیر تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور و آزمون‌های ورودی به مؤسسات آموزش عالی افزایش یافته است

به‌گونه‌ای که هر سال انتظار می‌رود حدود یک‌و‌نیم میلیون نفر در کنکور کارشناسی دانشگاه‌های دولتی شرکت ‌کنند و بعد هم درصد زیادی از همین شرکت‌کنندگان به سراغ کنکور دانشگاه آزاد بروند. در ضمن در طول سال، دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و... نیز آزمون‌های ورودی برگزار کرده و همچنین بعضی از مؤسسات، اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور ورودی می‌کنند. خلاصه اینکه خیلی از جوانان به طرق مختلف وارد مؤسسات آموزش عالی می‌شوند اما بحثی که با این میزان ورودی و به تبع آن خروجی زیاد دانشگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، بازار کار و میزان موقعیت شغلی فراهم برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌هاست.  

                     

به‌گونه‌ای که هر سال انتظار می‌رود حدود یک‌و‌نیم میلیون نفر در کنکور کارشناسی دانشگاه‌های دولتی شرکت ‌کنند و بعد هم درصد زیادی از همین شرکت‌کنندگان به سراغ کنکور دانشگاه آزاد بروند. در ضمن در طول سال، دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و... نیز آزمون‌های ورودی برگزار کرده و همچنین بعضی از مؤسسات، اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور ورودی می‌کنند. خلاصه اینکه خیلی از جوانان به طرق مختلف وارد مؤسسات آموزش عالی می‌شوند اما بحثی که با این میزان ورودی و به تبع آن خروجی زیاد دانشگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، بازار کار و میزان موقعیت شغلی فراهم برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌هاست.

درصد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هرساله در پیدا کردن شغل ناکام مانده و به جمع بیکاران تحصیل‌کرده می‌پیوندند که درصد قابل توجهی از آنها نیز حتی به شغلی خارج از علاقه و متناسب با توانایی‌هایشان هم دست پیدا نمی‌کنند. طبق گفته سازمان آمار، در حال حاضر متولدان سال‌های 60 تا 66 که بالغ بر 9 و نیم میلیون نفر هستند به سن اشتغال رسیده‌اند که خیل عظیمی از آنها را تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی تشکیل می‌دهند.


نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

نام: حسین کریمی
تاریخ تولد: 31 مرداد 1367
جنسیت: مرد - مجرد
محل سکونت: ایران - اردبیل

درباره من:

 

پر مشغله - عصبانی - عاطفی
1- نفر اول مسابقات علمی و عملی فنی و حرفه ای منطقه ای کشوری 83
2- نفر دوم عملی و چهارم تئوری مسابقات علمی و عملی کشوری 83
3- نفر اول المپیاد ملی مهارت در استان اردبیل 84
4 - نفر 6 کنکور سراسری کاردانی کشور 84 و نفر 190 کنکور کارشناسی کشوری 86
5 - نفر سوم کشوری در مسابقات علمی کاربردی دانشجویان سراسر کشور 86
6 - عضو تیم سوم کشوری مسابقات خرپای پل های ماکارونی کشور و سوم استان اردبیل 87
7 - وبلاگ نویس برتر کشوری در رسمی ترین نظر سنجی بلاگفا 87

 

مشخصات تماس

ایمیل: sina_marin66@yahoo.com
شناسه Yahoo: sina_marin66@yahoo.com
تلفن: 09364806564

 

تحصیلات

سطح تحصیلات: کارشناسی
رشته تحصیلی: عمران
محل تحصیل: محقق اردبیل

 

حرفه

شغل: مدیر عامل شرکت عمرانی(ENS) و دبیر موسسه عمران نو
محل کار: شرکت خودم
مهارتها: نقشه کشی- طراحی ساختمان - پیمانکاری ساختمان - هوشمندسازی منازل - مسلط به کامپیوتر و اینترنت - مدرس دروس نقشه کشی و طراحی با کامپیوتر و.......

 

علایق

علایق: موسیقی - ماشین سواری - اینترنت - موبایل و ....
سیاسی/اجتماعی: اجتماعی و خون گرم
کتابهای مورد علاقه: زندگی نامه سیاست مدارهای بزرگ - اقتصاد دان ها - کارآفرینان و روان شناسان
فیلمها و سریالها: فیلم های تاریخی و شخص اول
موسیقی مورد علاقه: پاپ
ورزشهای مورد علاقه: شنا و ژیمناستیک

نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

گفتگو با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
آموزش های فنی و حرفه ای امسال رایگان می شود
جام جم آنلاین: هنوز خیلی از ما به قبولی فرزندمان در آزمون‌های دشوار ورودی در دانشگاه‌ها غبطه می‌خوریم، هنوز خیلی از ما داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد را باعث کسب شان اجتماعی می‌دانیم.

هنوز بسیاری از ما آرزوی داشتن یک مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه‌ها را داریم و هنوز آرزو می‌کنیم که ما را دکتر یا مهندس لقب دهند، اما همه ما می‌دانیم که داشتن تمام این امتیازها به معنی داشتن شان اجتماعی و اقتصادی و برخورداری از آینده کاری روشن نیست.

شاید به همین دلیل در سال‌های گذشته توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای برون‌رفت از مشکل بازار کار دانش‌آموختگان دانشگاهی بیشتر شد، ولی این آموزش‌ها نیازمند تدوین راهبردهای منسجم و منظمی است تا حلقه ارتباط میان مراکز کاریابی و مهارت‌آموزی محکم‌تر شود.

امیرمحمد پرویز معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که از حدود 4 ماه قبل به این سمت منصوب شده از تصمیم‌ها و برنامه‌های سازمان در سال جدید می‌گوید

سازمان فنی و حرفه‌ای سازمان وسیعی با دامنه فعالیت بالاست که با دیگر وزارتخانه‌ها و نهادها ارتباط مستمر دارد، اما اقدامات سازمان شما غالبا به پای سایر نهادها نوشته می‌شود، ابتدا از فعالیت‌هایتان بگویید وبعد به دیگر سوالات برسیم.

سازمان فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های متعددی دارد. یکی مراکز آموزش دولتی که حدود 565 مرکز آموزش فنی ـ حرفه‌ای دولتی در کل کشور، آموزش پادگان‌ها، زندان‌ها، روستاها و مراکز صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی و مراکز آموزشی جوار دانشگاه که هر کدام از این اینها یک گروه هدف را تحت پوشش می‌گیرند. یک گروه هدف ما شاغلان هستند، گروه دیگر کارجویان شهری و روستایی و نیز افرادی که به عنوان جویندگان کار در هر جا بخصوص مراکز غیردولتی که خواهان آموزش هستند. ما بیش از 14 هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد داریم. اصل ما بر توانمندسازی نیروی انسانی است و در هر سازمانی به اعتقاد ما ظرفیت نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است و در بیشتر کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته بیشترین سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی صورت می‌گیرد. پس ما هم قصد داریم با توجه به نیاز جامعه به این نیروهای توانمند و متخصص توجه کنیم. افرادی که به حوزه فنی و حرفه‌ای وارد می‌شوند، به دلیل تمرکز سازمان بر مباحث عملی و مهارتی، وارد بازار کار می‌شوند تا دست‌کم نیازهای خود را تامین کنند.

به طور متوسط هر سال چند نفر به چرخه مهارت‌آموزی سازمان شما وارد می‌شوند و پیش‌بینی شما برای سال جدید چقدر است؟

براساس نگاه آماری ما طبق نفر ـ دوره بررسی می‌کنیم. حدود 3 میلیون نفر ـ دوره را می‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم.

تقاضا در همین حد است یا تعداد متقاضیان بیشتر است؟

براساس ماموریت ما، تقاضا بسیار بیشتر است، اما ظرفیت ما بیش از این نیست. ما چه به لحاظ گسترده و چه به لحاظ تنوع رشته‌های آموزشی در پی توسعه ظرفیت‌هایمان هستیم. حدود 31 رشته آموزشی هم وجود دارد که افراد متناسب با علاقه خودشان و نیاز جامعه می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

بیشترین تقاضا برای کدام رشته‌هاست؟

ما بیشترین فراوانی را در رشته فناوری اطلاعات و نیز صنعت ساختمان، هتلداری، گردشگری و حسابداری داریم که به خصوص متقاضیان خانم به صنایع دستی گرایش دارند و به طور کلی سهم خانم‌ها در رشته‌های صنایع دستی و خدمات بیش از آقایان است.

گاهی دیده می‌شود توزیع مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور عادلانه نیست. خیلی از شهرستان‌ها به اندازه کافی از وجود این مراکز بهره‌ نمی‌برند یا توزیع رشته‌ها براساس تقاضا نیست؟

آنچه طبق برنامه‌ریزی‌‌های ما نشان می‌دهد و قصد داریم از سال 89 توسعه دهیم، براساس سند توسعه هر استان و آمایش سرزمین و تقاضا و نیاز بازار کار به توسعه مراکز و رشته‌ها می‌پردازیم. ما از سال جاری قصد داریم براساس این پارامترها توسعه را آغاز کنیم و اگر مرکزی طبق تقاضای موجود عمل نمی‌‌کند، اصلاح شود و این‌گونه نباشد که همه به مراکز به صورت حضوری بیایند. بلکه قرار است برخی آموزش‌ها را به صورت تیم‌های سیار ارائه کنیم و پس از اشباع منطقه، دوباره حرفه‌های جدید و مقتضیات منطقه آن آموزش‌‌ها را ارائه کنیم. در حوزه روستاها هم سعی داریم امسال تعداد بیشتری از روستاییان را تحت پوشش آموزش‌های مورد نیازشان قرار دهیم.

این نیازسنجی که شما اشاره می‌کنید، از چه طریقی صورت می‌گیرد؟ در حال حاضر شاید جوانان یک منطقه نیاز به آموزش‌‌‌های خاصی داشته باشند که هنوز بازار کار به آن نیاز نداشته باشد. شما بر چه اساسی عمل می‌کنید؟

ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان‌های مختلف براساس زمینه‌های موجود در هر منطقه، آنها را شناسایی می‌کنند و می‌گویند این حرفه در این منطقه برای بقا به آموزش‌‌های خاص نیاز دارد. بعد این گزارش‌ها را به سازمان فنی و حرفه‌ای منتقل می‌کنند.

در سند چشم‌انداز 20 ساله یا به عبارت بهتر در برنامه‌های بلندمدت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کجا قرار گرفته است و آیا برای ارتقای سطح این آموزش‌‌ها برنامه‌های اجرایی تعریف شده یا در حد کلیات از آن سراغ گرفته‌‌اند؟

ببینید هر توسعه اقتصادی بدون توجه و دسترسی به نیروی انسانی ماهر امکانپذیر نیست، بنابراین جایگاه ویژه‌ای را آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای، هم در سند چشم‌انداز 20 ساله و هم در قانون برنامه پنجم به خود اختصاص داده است. چون باور داریم که اگر بتوانیم افراد را آموزش دهیم، می‌توانند به نحو احسن هم به افزایش بهره‌وری کمک کنند و هم کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع منجر شوند. به همین دلیل این آموزش‌‌ها مورد غفلت قرار نگرفته است.

اگر این رویکردی که شما می‌گویید درست باشد، پس باید در بحث بودجه هم بودجه مناسبی به آموزش‌‌‌های فنی و حرفه‌ای و سازمان شما اختصاص یافته باشد؟

ما بودجه‌ای را پیشنهاد کرده‌ایم، البته من به میزانش ورود پیدا نمی‌‌کنم و به جزئیات نمی‌پردازم.

بودجه شما نسبت به سال قبل چقدر افزایش پیدا کرده است؟

ما براساس توسعه ماموریت‌هایمان خواستار افزایش بودجه بوده‌ایم.

معمولا یکی از بهانه‌های مهجوریت آموزش‌های کاربردی و فنی و حرفه‌ای، کمبود اعتبارات است. بالاخره این افزایش چقدر بوده؟

ما براساس تعاملات سازنده با نمایندگان مجلس درخواست داشته‌ایم که سازمان ما را حمایت کنند یا پایه بودجه را افزایش دهند یا دست‌کم با پیشنهاد ما موافقت کنند.

بودجه امسال شما چقدر بوده است؟

حدود 160 میلیارد تومان.

سازمان شما، زیرمجموعه‌ای از وزارت کار است و به هر حال تماس‌های زیادی به لحاظ کاری بین شما و این وزارتخانه وجود دارد. چقدر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانسته از بار بیکاری موجود کم کند؟

البته ما در بحثی که همیشه مطرح می‌شود باید بگوییم اینجا یک سازمان آموزشی است. بحث کار و بیکاری مدخلیتی به ما ندارد. ما همه افرادی را که آموزش بخواهند، آموزش می‌دهیم و البته بخشی از افرادی که آموزش و مهارت فنی و حرفه‌ای می‌آموزند جزو شاغلان هستند.

من عرض کردم که شاغلان هم در سازمان ما آموزش می‌بینند که یا بازآموزی است یا ارتقای مهارت. افرادی که در هر رتبه‌ای فعالیت می‌کنند، برای پایداری در شغلشان و به روز شدن مهارت‌ها می‌توانند از این آموزش‌ها برخوردار شوند. گاه افراد با این گونه آموزش‌ها به خوداشتغالی می‌رسند و توانایی ایجاد شغل را پیدا می‌کنند.

یعنی شما با مراکز کاریابی وزارت کار هیچ ارتباطی ندارید؟ در حال حاضر بسیاری از افراد ماهر بر اثر عوامل مختلف مثل اختلاف با کارفرما، ورشکستگی واحد تولیدی و... بیکار می‌شوند. چه بسا این افراد از دل سازمان شما بیرون آمده‌اند. یعنی شما پس از مهارت‌آموزی، آنها را رها می‌کنید؟

بنا را بر این گذاشته‌ایم که یک حلقه اتصالی میان مراکز کاریابی، صنعت و مراکز آموزشی ما ایجاد شود که بتوانیم در شغل‌یابی هم به افراد ماهر کمک کنیم.

آقای پرویز! بنای سازمان شما بر این مساله که ارتباط باید بین مراکز کاریابی و صنعت و فنی و حرفه‌ای باشد، قرار گرفته است، در حالی که دغدغه بزرگ جوانانی که آموزش فنی و حرفه‌ای می‌بینند کار است. از این مساله نمی‌توانید براحتی بگذرید. بچه‌ها انتظار دارند با این مهارت‌ها توان امرار معاش پیدا کنند. برنامه‌ای دارید که این حلقه ارتباطی از حد حرف و برنامه خارج شود و تضمین بیشتری پیدا کند؟

ما آماده هستیم. سازمان ما ظرفیت‌هایی دارد. مشکل جامعه ما مشکل کار نیست. مشکل اینجاست که افراد توانمندی ندارند. اگر فردی کار بلد باشد براحتی می‌تواند کار پیدا کند. بسیاری از افراد لیسانس و فوق‌لیسانس دارند، اما مهم است که چه کاری می‌توانند انجام دهند. مرز بین دانش و توانش وجود دارد. در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بحث توانایی افراد مطرح است.

< style="BACKGROUND: red; FLOAT: right; MARGIN: 3px; WIDTH: 5px; HEIGHT: 14px">

مشکل جامعه ما مشکل کار نیست. مشکل اینجاست که افراد، توانمندی ندارند. اگر فردی کار بلد باشد براحتی می‌تواند کار پیدا کند. بسیاری از افراد لیسانس و فوق‌لیسانس دارند اما مهم است که چه کاری می‌توانند انجام دهند

ما می‌خواهیم افراد توانمند شوند. دانش، مباحث نظری را شامل می‌شود. افراد به لحاظ عملی تربیت می‌شوند. ما صددرصد باور داریم و دعا می‌کنیم کسانی که این آموزش‌ها را ببینند، قدر و سهم‌شان را در بازار کار پیدا کنند و دست‌کم شانس جذب در بنگاه‌های اقتصادی برای این افراد بیشتر است. ما انتظار داریم رسانه‌ها، فرهنگ این آموزش‌ها و تشویق به این آموزش‌ها را بیشتر مدنظر قرار دهند و ما را در این راه یاری کنند تا افراد بیشتری را تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و در این خصوص، بحث آموزش هر روستا را به صورت صددرصدی اعلام کرده‌ایم. یعنی اگر افرادی هستند که در روستا ها بخواهند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ببیند ما به صورت رایگان این آموزش‌ها را ارائه می‌کنیم و تیم‌های سیار در نظر گرفته شده و پایگاه‌هایی با عنوان هجرت دایر شده که همکاران ما به افرادی که در روستاها به آموزش نیاز دارند، آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه می‌کنند. از سوی دیگر ما توجه ویژه‌ای به مشاغل خانگی داریم. شیوه استفاده و انجام این مشاغل را هم به متقاضیان می‌آموزیم.

این مشاغل خانگی شامل چه مهارت‌هایی هستند؟

همه مهارت‌هایی که به تجهیزات گران‌قیمت و سوله‌های آنچنانی نیاز ندارند و فردی می‌تواند در منزل خودش این کارها را انجام دهد.

مخاطب این مشاغل صرف خانم‌ها هستند؟

خیر آقایان هم می‌توانند باشند. جوانان و نوجوانان هم می‌توانند این مشاغل را داشته باشند. در بسیاری از کشورها، این فرصت‌ها را ایجاد کرده‌اند. یک کارخانه پوشاک را در شهری مثل تهران در نظر بگیرید. یک سرمایه‌گذار برای اداره این کارخانه هزینه‌های سرسام‌آوری را تحمل می‌کند، اما در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند، کار را به افرادی که بیرون از کارخانه مشغولند ارائه کند. یعنی در منازل، بسیاری از افراد با هزینه‌های کمتری به تولید برخی کالاها کمک می‌کنند یا مشاغل دیگر مثل گلسازی، پوشاک، سنگ‌های قیمتی، فرش و گلیم و... .

آموزش‌های شما هم در بخش مشاغل خانگی در همین راستاست؟

بسیاری از آموزش‌هایی را که ما می‌دهیم، افراد را قادر می‌سازد به این مشاغل بپردازند. حدود 2 هزار حرفه استانداردسازی شده و بخشی از این حرفه‌ها به مشاغل خانگی اختصاص دارد، بخصوص صنایع دستی که در بخش مشاغل خانگی جای می‌گیرد.

فهرست این آموزش‌ها در سایت رسمی سازمان شما وجود دارد؟

تعدادی از آنها وجود دارد که بقیه در حال آماده‌سازی است، اما شاخص و ویژگی مهم چنین مشاغلی این است که نیازمند تجهیزات سنگین نیستند و یکی دو نفر در منازل می‌توانند این مشاغل را انجام دهند. شاید برخی کارگاه‌های کوچک را هم بتوانند با مبلغ 3 میلیون تومان ایجاد کنند که اجاره آنچنانی هم بابت آنها پرداخت نکنند.

می‌توانیم بگوییم سال 89 سال رایگان شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه ظرفیت‌هاست؟

صد درصد.

قول چه تسهیلاتی را می‌دهید؟

تسهیلاتی را که می توانیم برای مشاغل خانگی ارائه کنیم، وام‌هایی است که از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) به افرادی که طرح‌هایی را ارائه کنند اختصاص می‌یابد و حتی تفاهم‌نامه‌ای را با این صندوق امضا کرده‌ایم که افرادی که از سازمان، گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت کنند تسهیلات را سریع‌تر دریافت کنند.

وزیر کار اخیرا طرح ادغام را مطرح کرده‌اند که گویا قرار است همه آموزش‌های موازی مثل کار ـ دانش، فنی و حرفه‌ای و علمی ـ کاربردی در یک مجموعه ادغام شود، نظر شما چیست، چون برخی مدیران این حوزه چندان راضی به این ادغام نبوده‌اند.

البته من واکنش منفی نشنیده‌ام.

ولی برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این ادغام را غیرضروری خوانده‌اند؟

من در کمیسیون حضور داشته‌ام. شاید از نظر شما، هنوز اجماعی صورت نگرفته، در حال حاضر بسیاری از آموزش‌های مهارتی توسط سازمان‌های متعدد ارائه می‌شود که منجر به بی‌نظمی‌هایی شده است. مکانیزم‌های اجرایی این ادغام باید تدوین شود. تا به حال آنچه کمیسیون آموزش و تحقیقات تصمیم گرفته، تایید ادغام بوده است.

البته بعضی نمایندگان با رسانه‌ها صحبت کرده‌اند و واکنش شان چندان مثبت نبوده و این نارضایتی هم باعث تغیر برخی مطبوعات شد.

البته دیدگاه متفاوت است، در بحث بین‌ نمایندگان شاید عده‌ای مخالف باشند، اما رای به اکثریت است که به نظر می‌رسد تعداد دیدگاه‌های مثبت بیشتر باشد، چون نظر این است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تحت مدیریت واحد قرار بگیرد. البته ما اجباری نداریم که همه زیر نظر سازمان قرار بگیرند، مهم نظر هیات دولت و مسوولان است.

یکی از نهادها و سازمان‌هایی که آموزش‌های مشابهی ارائه می‌کنند، بخش آموزش فنی و حرفه‌ای در مدارس است، با توجه به نزدیکی حوزه کار شما با آنها، نظرتان درباره کیفیت آموزش‌ها در این بخش چیست؟

آنچه در آموزش و پرورش تحت عنوان فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود، تحت عنوان مجموعه هشتم 42 واحد مهارتی است که تابع استاندارد سازمان فنی و حرفه‌ای است که در صورت عدم کسب نمره قبولی، آموزش و پرورش به آنها گواهی پایان دوره نخواهد داد. به هر حال برای سایر سازمان‌ها هم می‌تواند این اتفاق رخ دهد. بنده اعتقاد دارم اگر بخواهیم افرادی را به جامعه تحویل دهیم که حداقل‌های مهارت‌ را داشته باشند، باید آموزش‌های استانداردی را فرابگیرند.

برای آموزش و پرورش 42 واحد تعریف شده، اما برای سایر سازمان‌ها می‌توان حجم کمتری را هم تعریف کرد و آنچه ما می‌گوییم تحت عنوان دانشگاه علمی ـ کاربردی، شاید ادعا شود که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه سریع کار پیدا می‌کنند، ولی آنچه نادیده گرفته می‌شود این است که بیشتر افرادی که جذب این دانشگاه می‌شوند، شاغلان هستند و قبل از ورود به دانشگاه، شغل خود را داشته‌‌اند که برای این که بتوانند از مزایای طرح طبقه‌بندی مشاغل استفاده کنند، مدرکی می‌گیرند تا بتوانند گروهشان را ارتقا دهند. پس این ادعا که دانشگاه علمی ـ کاربردی 80 درصد فارغ‌التحصیلان خود را در بازار کار جذب می‌کند، درست نیست چون این افراد از قبل شاغل بوده‌اند.

کتایون مصری 
گروه جامعه


نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

افتتاح مرکز جوار دانشگاهی آموزش فنی و حرفه ای ASD در شهرستان لردگان

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری ، در دهه مبارک فجر وبه منظورگسترش و توسعه آموزش مهارت های پیشرفته ، مرکز آموزش جوار دانشگاهی ASD در دانشگاه پیام نورشهرستان لردگان افتتاح و آماده ارائه آموزش نرم افزارهای تخصصی ، آموزش مهارت های پیشرفته فنی و غیر فنی و آموزش های مدیریتی به دانشجویان می باشد.

در مراسم افتتاحیه مرکز ASD که با حضور  رئیس دانشگاه پیام نور لردگان ،  معاونان آموزش و پژوهش دانشگاه و جمعی از مسئولان و پرسنل  آموزش فنی و حرفه ای مرکز لردگان در دانشگاه لردگان برگزار شد ، فتحی رئیس مرکز آموزش  فنی و حرفه ای لردگان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، همگرایی دانشگاه و آموزش های فنی و حرفه ای را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : با توجه به نیاز دانشجویان به آموزش مهارت های پیشرفته مرتبط با رشته تحصیلی شان این مرکز با ارائه آموزش های جدید همچون نرم افزارهای کاربردی،دوره های مدیریتی ، کارآفرینی و .... نیاز های مهارتی آنان را پوشش خواهد داد.

وی ضمن تشریح اهداف ایجاد مراکز جوار دانشگاهی از جمله کسب مهارت های فنی و تخصصی و حضور فعال تر فارغ التحصیلان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی کشور ، افزایش توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ارتقاء صلاحیت های حرفه ای ،آمادگی این مرکزرا جهت تاسیس مراکز ASD در سایر دانشگاه های این شهرستان اعلام کردو افزود: ارائه آموزش های کارآفرینی به منظور بهبود در اشتغالزایی دانشجویان و تدریس دوره های آمادگی شغلی با هدف توانمند سازی آنان در ارائه کار گروهی ، خلاقیت ، بهره وری ، برنامه ریزی و کنترل نیز از دیگر مزایای ایجاد این مراکز است


نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

  و یژه : شروع اولین سری فروش سال 1389

   سی دی مجموعه فوق استثنایی عمرانی

دانشجویان و مهندسان عمران  -  مرحله آخر فروش مجموعه استثنایی

دیگر نگران سرعت کم و وصل شدن به اینترنت و تلف شدن وقتتان نباشید!!!!! 

دیگر نگران پروژه های درسی و مطالب پایان ترم تحصیلی خود نباشید!!!!!

 

فقط با ارسال یک پیامک تمامی مجموعه ها در اختیار شما

همه  موارد  فقط  در یک  سی دی  

  تاریخ  سفارش  :   فقط خرداد ماه سال 1389

  قیمت استثنایی :  فقط 15000 تومان

 ارسال با پست پیشتاز در عرض1 روز پس از سفارش

 09144556355  :  شماره برای سفارش -  از طریق پیامک (توضیح سفارش در انتهای همین مطلب)

لطفا به خاطر نبود وقت از تماس تلفنی جدا خودداری نمایید-فقط پیامک

 سی دی دارای اتوران و اتوپلی می باشد

 

لیست موارد موجود در سی دی : (همه موارد زیر درون یک عدد سی دی می باشند )

 

 بخش اول )مقالات نرم افزاری و جزوات مختلف آموزشی نرم افزارها  :

 1- آموزش ایتبس 2- آشنایی مقدماتی با نرم افزار surfer ب3- آموزش Etabs &... 4- نرم افزار SAFEتحلیل و طراحی دالها و پی های بتن آرمه 5- مدل سازی اتصالات خورجینی به کمک نرم افزار SAP2000 آ.6- موزش نرم افزار matlab ب7- قابلیتهای جدید برنامه sap 2000 ب8-آموزSAP20009 ب9- تحلیل و طراحی یک ساختمان هفت طبقه بتونی با دیوار برشی 10- واژه نامه کل مهارت اتوکد و مکانیکال 11- روشهای تعریف مقطع دربرنامه های ETABS و SAP2000 ب12- تحلیل و طراحی دال تیردار یک طرفه با استفاده از برنامه SAFE ب13- تحلیل و طراحی و تفاوت آن در آموزش etabs ب14- حل اندرکنش قاب و دیوار برشی با برنامه SAP 2000 ب15- قابلیتهای جدید ETABS 9 ب16- نحوة تعریف اجسام سطحی واقع بر یکدیگر در برنامة SAP200 ب17- قابلیتهای SAFE10 ب18 تخمین مساحت دیوارهای برشی مورد نیاز در ساختمان های بتنی 19- تحلیل کامپیوتری سازه ها 20- مدل سازی هندسی ساز ه ها 21- روشهای رایانه ای مدلسازی و تحلیل دالهای بتنی 22- تحلیل رفتار خاکریزهای مسلح در حین و بعد از اجرا روی بسترهای سست 23- مدلسازی عددی بهسازی خاک های خشک و اشباع به روش تراکم دینامیکی 24- کاربرد آزمایش نشست صفحه ای در تعیین تنش پیش تراکمی یک خاک لوم - شنی و رابطه آن با مقاومت برشی 25- طراحی ستونها و دیوارهای بتنی 26- معرفی نرم افزار CSICOL ب27- ایجاد مقاطع مرکب فولادی توسط برنامه Section Builder ب28- راهنمای استفاده از نرم افزار HEC-HMS ب29-آموزش فعال آردن 6.6ABAQUS ب30- نحوه ی ایجاد فایلهای کتابخانه ی مقاطع توسط برنامه ی Proper ب31- معرفی نرم افزار CSICOLبرنامه تخصصی تحلیل و طراحی ستونها و دیوارهای بتنی 32- معرفی برنامه تعیین نقطه عملکرد سازه به روش طیف ظرفیت 33 -- معرفی نرم افزار Idrisi32 ب34- قابلیت های نرم افزار CSICOL 8.01و مقایسه قابلیت های آن با نرم افزار PCACOL 3.6 ب35- تحلیل مرتبه دوم (P-Delta) و برنامه های سازه ای 36- اشتباه در معرفی ترکیب بار ب37- پردازش تصاویر دوربین رقومیUltraCAMDدر نرم افزار فتومد

 

 بخش دوم ) پروژه های کارآموزی و سایر پروژه ها :

1- هیدرولوژی 2- نقشه برداری 3- بارگذاری 4- پروژه کارآموزی کامل همراه با عکس ها ساختمان های بتنی 5- پروژه ساختمان 4 طبقه بتنی با مشخصات کامل طرح + دفترچه محاسبه + نقشه سازه + معماری+ ایتبس + سیف 6- پروژه کامل راهسازی + همراه با سه بعدی + قوس ها 7- پروژه جمع آوری شبکه آب وفاضلاب بوشهر 8- روش های اجرایی ساختمان های بتنی وفلزی 9- متره و برآورد کامل ساختمان ها ( نزدیک به 5 پرو‍ژه) 10- متره و برآورد کامل ساختمان 4 طبقه همراه با نقشه 11- پروژه بتن کامل + همراه با گزارش کار+ فایل های ایتبس + سیف + اتوکد 12- 2 عدد پروژه کارآموزی کامل تحت ورد13- احداث ساختمان مسکونی + کارآموزی + 50 صفحه ورد 14- پروژه 80 صفحه ای کارآموزی کامل ساختمان تحت ورد 15- روژه راه سازی + همراه با عکس ها 16- پروژه کارآموزی اجرای کامل ساختمان + از کف تا سقف کامل + تحت ورد 17 - پروژه کارآموزی به صورت ورد متنی 18- ریزکاری+ پروژه + ساختمان + وردتایپی 19- کارآموزی بتنی ورد + تایپی 20- بارگذاری 7 طبقه بتنی 21- پروژه اجرای ساختمان 22- پروژه راه 4 23- پروژه راه5 24- پروژه کارآموز ی + مدیریت و اجرا 25- پروژه کارآموزی اجرای ساختمان ها 26- پروژه کارآموزی ساختمان بتنی+همراه با عکس 27- پروژه کامل درس اقتصاد مهندسی 28- پروژه متره 4 طبقه بتنی 29- تجهیز کارگاه 30- طرح هادی 31- کارآموزی 32- کارآموزی + احداث ساختمان مسکونی 33- کارآموزی + احداث مجموعه ورزشی و رستوران 34- کارآموزی + تجهیز کارگاه و احداث ساختمان 35- کارآموزی ساخت انواع ساختمان 36- کارآموزی ساخت و اجرای ساختمان ها 37- پروژه کامل متره وبرآورد ساختمان مسکونی 4 طبقه 16 واحدی + همراه با نقشه 38 - پروژه تحقیقاتی آب و فاضلاب 39 - و موارد دیگر . . . . . . .

 

بخش سوم) نمونه سوال ، جزوه و دفترچه های عمرانی :

1- کنکورهای کارشناسی ارشد عمران همراه با پاسخ نامه 2-surfer 8 - sdrmap 6.5 3- مقایسه کارآیی ترسیم نقشه های نقشه برداری 4- اتصالات کف ستون - درس سازه های فولادی 2 5- جزوه های طراحی سازه های فولادی 6- انواع اتصالات تیر به ستون 7- آبا 2800 8- آزمایش بتن 9- آز-مقاومت مصالح 10- آزمون های کاردان ها 11- آموزش ایتبس 12- آیین نامه های مسابقات سازه های پل های ماکارونی- سازه های سنگین 13- آیین نامه های مسابقات سازه های پل های ماکارونی- سازه های هدفمند 14 - جزوه اتوکد 15- جزوه تحلیل سازه ها 1 16- جزوه درس مکانیک سیالات 17 - جزوه محوطه سازی 18 - جزوه مقاومت مصالح 1 19- کتاب مبحث 5 مصالح و فرآورده های ساختمانی 20- 8 جزوه مربوط به خاک 21- متن طراحی بیس پلیت 22- مشخصات هندسی مقاطع فولادی 23- مقاومت جزوه درسی حسین کریمی 24- نمونه سوال های کاردانی به کارشناسی 25- نمونه سوالات درس استاتیک دانشگاه آزاد بوشهر 26- نمونه سوالات درس استاتیک 27- نمونه سوالات درس بناهای آبی 28- نمونه سوالات درس تحلیل سازه 29- جزوه و نمونه سوالات دینامیک 30- نمونه سوالات مدیریت سیستم ها دانشگاه تهران رشته کارشناسی عمران 31- نمونه سوالات مقاومت مصالح 32- زمین شناسی 33- 4 سری نمونه سوالات مقاومت مصالح 1و2 34 – 4 عدد جزوه آزمایشگاه هیدرولیک 35 - بیش از 6 جزوه مقاومت مصالح 36- جزوه آزمایشگاه بتن 37- 6 جزوه آزمایشگاه مکانیک خاک 38- 24 آزمون نظام مهندسی 39 – 8 مقاله و دفترچه آموزش نرم افزارها 40 - جزوه و مباحث مکانیک خاک و دانشگاه MIT 41 - مقررات ملی ساختمان مبحث 1 تا 10 42 - لغات و حل تمرین زبان تخصصی 43- جدول اشتال 44- جزوه های مکانیک سیالات همراه با نمونه سوالات 45- 25 شماره از نشریات دفتر فنی نزدیک به 10 هزار صفحه مطالب تخصصی مربوط به عمران 46 - و موارد دیگر . . . . . . .

 

 بخش چهارم) مقاله ها در مورد بتن و سازه های بتنی  :

1 -Column1 -3 Building Damage -2 Cathodic Protection as a Corrosion Concrete Mixing Methods and Concrete Mixers State of the Art -4 CYCLIC BEHAVIOR OF PRECAST POST-TENSIONED-6 SEGMENTAL-5 CONCRETE COLUMNS WITH ECC-9 DETERIORATION -8 AND REPAIR OF PRESTRESSED CONCRETE BRIDGE MEMBERS 10 ارائة روابطی برای مدل سازی بتن محصور در ورقه ها FRP ی 11- High Current RF Shield for PEP-II Vacuum System -12 HYSTERESIS CHARACTERISTICS OF HIGH STRENGTH REINFORCED CONCRETE BEAMS -13 METAL DECK AND CONCRETE QUANTITIES -15 14- Shear Strength of Steel Fibre Reinforced Concrete (SFRC) Beams and Plates -17 16- SPRAYED-UP FRP STRENGTHENING FOR CONCRETE STRUCTURES -19 18- Strengthening of Reinforced Concrete Beams with Carbon FRP- 20 TORSION OF REINFORCED CONCRETE BEAMS -22 21- USE OF FRP FABRIC FOR STRENGTHENING OF REINFORCED CONCRETE BEAM-COLUMN JOINTS -23 Using Moisture Sensor to Monitor Fresh Concrete 24 آسیب دیدگیهای بتن در محیطهای اسیدی و ارائه راه حل مناسب جهت کاهش خرابی ها 27- اثر آب مغناطیسی بر روی برخی از خواص بتن تازه و سخت شده 28- اثر ترک خوردگی در تحلیل قابهای بتن مسلح مهاربندی نشده 29- ارائه روشی برای تقویت داخلی بتن با ضایعات مواد کامپوزیت 30- استفاده از روباره در ساخت بتن 31- اعتبار سنجی نتایج ”چکش اشمیت“ با روش ”انتقال اصطکاک 32 - انتخاب شکل, جنس و دانه بندی بهینة مصالح سنگی برای بتن توانمند 33- بتن با مقاومت بالا در سازه های شهری (HSC) 34- بتن بازیافت شده 35- بتن پلاستیک دیوارهای آ ببند فرازبند و نشی ببند سد و نیروگاه استور 36- بتن خود تراکم و ویژگی های آن 37- بتن خود بتن فوم آسیابی 38 - بتن های دیر گذار 39- بتون الیافی و کاربرد آن در سازه های بتونی 40 - بررسی تاثیر نوع و غلظت یون سولفات بر بتن حاوی میکروسیلیس و پودر سنگ آهک 41- بررسی تأثیر تر و خشک شدن متوالی بر بتن حاوی میکروسیلیس و پودر سنگ آهک در محیط حاوی سولفات منیزیم 42- بررسی تأثیر میکروسیلیس و پودر سنگ آهک بر مقاومت فشاری بتن با مقاومت بالا به روش منحنی های هم پاسخ 43- بررسی گرادیان هیدرولیکی مجاز بتن پلاستیک 44- بررسی گرادیان هیدرولیکی مجاز بتن پلاستیک 45- بررسی مسائل حرارتی در بتن ریزی حجیم سد چشمه لنگان 46- پیش تقویت پاشیدنی برای تیرهای بتنی مسلح 47- تاثیر دما و زمان اختلاط در مقاومت فشاری بتن حاصله 48- خصوصیات مکانیکی بتن با پودر سنگ آهک 49- خلاصه ای از افزودنیها – ترمیم ترک ونحوه جدید آببندی درزهای اجرایی و جابجایی بتن 50 - خوردگی بتن در آب دریا 51- ساختار مقاوم مصالح بتن سبک دانه در مقابل آتش 52- ساختار مقاوم مصالح بتن سبک دانه در مقابل آتش 53- ضعف ها و اشکالات طراحی و اجرای ساختمانهای بتنی 54- اثر الیاف در افزایش انرژی شکست بتن 55- ضوابط و مقررات بتن در صنایع نفت 56- طرح اختلاط بتن به 57- روش آیین نامه ACI_211 58- Concrete Mixture Optimization using statistical mixture design methods 59- 60- کاربرد ترکیب ژئوممبران و ژئو تکستیایل در ایزولاسیون مخازن بتنی 61- کاربردGISدر مدیریت سیستمهای حوادث و اتفاقات شبکه های توزیع آب شهری 62- مقاومت ومدول الاستیسیته سکانتی در بتن های با مقامت زیاد دارای میکروسیلیس 63- مقایسه رفتار بتن پلاستیک تحت شرایط تک محوری و سه محوری مقایسه روش ترک مجزا و ترک پخشی در بتن 64- دانشمندان بتن انعطاف‌پذ?ر ساختند..... 65- بتن حافظ حرارت ساختمان 66- تاثیر تاخیر بتن ریزی بر مقاومت فشاری بتن 67- تاخیر بتن ریزی بر مقاومت فشاری بتن 68- خصوصیات بتن سبک 69- علل مختلفی که باعث فرسودگی و تخریب سازه های بتنی می شوند - 70- بتن با مقاومت اولیه بالا 71- بتن محتوی خاکستر بادی 72- بتن بهتر یا فولاد 73- بتن خودتراکم 74-بتن سبک 75-بتن عبوردهنده نور 76-نکاتی درمورد ساختمان های بتنی

 

بخش پنجم) مقاله ها ، تحقیق  و مباحث علمی عمران  :

1- همدان براساس طرح اقلیمی مسکن 2- بافتهای کهن شهری 3- برررسی بتن های حاوی خاکستر بادی 4- راهبری پروژه 5- مدیریت پروژه 6-ترافیک 7- اکوپارک 8- اجتماعی درجوامع مجازی 9- بتن با مقاومت اولیه بالا 10- تحلیل روسازی 11- تقاطع همسطح در خیابان ها 12- جایگزین سیمان-پوسته برنج 13- خلق و توسعه فضاهای شهری 14- رنگ در معماری 15- سازه های آجری 16- سد های لاستیکی 17- مشخصات فنی بر میلاد 18- شهر در شب 19- طراحی مجسمه های شهری 20- عناصر تشکیل دهنده معماری 21- عناصر هویت فرهنگی در شهر 22- قیر وساختمان آن 23- لوید رایت 24- معایب بلو کهای یونولیتی 25- معماری باغ در ایران 26- معماری و طبیعت 27- نکاتی در مورد اجرای ساختمان های بتنی وفلزی 28- نکاتی درمورد ساختمان های بتنی 29- نگرشی بر سیر تکاملی شهرهای اروپائی وایران 30- نمای پنجم فضای فراموش شده 31- نمونه قرارداد ساختمان 32- 223 نکته اجرایی ساختمان 33- ادبیات و معماری 34- ارگ بم 35- انواع پله های ساختمانی 36- ایوان مدائن 37- آسانسور و تاریخچه آن 38- بتن سبک 39- پنجره‌های دو جداره و کاهش اتلاف انرژی 40- تاریخ معماری 41- دانستنی های معماری 42- دیوار برشی 43- راهنمای طراحی تیرچه جان باز 44- سازه های برتر دنیا 45- شیشه های مقاوم 46- طراحی تالار 47- اطاق های عمل بیمارستان 48- طراحی تیاتر 49- طراحی داخلی چیست؟ 50- عایق کاری ساختمان 51- عکس های هوایی 52- عناصر تشکیل دهنده معماری 53- فرشید موسوی استاد بخش معماری دانشگاه هاروارد 54- فرودگاه بین المللی امام خمینی 55- فولاد در ساختمان 56- کلیاتی درباره معماری و معماران 57- کنترل ترک 58- کنترل ترک (2) 59- گونه شناسی معماری 60- لزوم تدوین تئوری معماری 61- محوطه سازی 62- مزایای سقف تیرچه بلوک 63- مشخصات فنی تیرچه های پیش ساخته 64- معرفی آرشیتکت 65- معرفی آسانسورهای هیدرولیک 66- معرفی سیستم سقفپ 67- معرفی مصالح نوین ساختمانی 68 - معماری تخت جمشید 69- نادر اردلان 70- نادر خلیلی 71- نظریه معماری 72- نکات اجرائی نازک کاری ساختمان 73- نماهای ساختمانی 74- نمای بی هویت 75- هوشنگ سیحون 76- یک معمار 77- محیط زیست 78- آلودگی آب 79- آلودگی خاک 80- آلودگی هوا 90- آلودگی محیط زیست 100- 20 مقاله تخصصی در مورد فولاد و مشخصات فنی و نحوه ساخت و اجرا 101- سد کرخه 102-21 مقاله سد سازی 103-20 مقاله در مورد زلزله 104- طالعت طراحی معماری 105- 8 مقاله مربوط به حمل و نقل 106- 11مقاله مربوط به تونل سازی 107- 13مقاله مربوط به مهندسی زلزله 108- سد کارون 109- 4 مقاله مربوط به پل 110 - و موارد دیگر . . . . . . .

 

بخش ششم) نرم افزار های عمرانی :

1- نرم افزار های تحت اکسل عمران به زبان خارجی (نزدیک به 20 نرم افزار ) 2- نرم افزارهای تحت اکسل عمران به زبان فارسی (نزدیک به 25 نرم افزار ) 3- نرم افزارهای مختلف به زبان انگلیسی (نزدیک به 15 نرم افزار ) 4- نرم افزار آیین نامه 2800 5- مقاطع آماده برای ایتبس و سیف 6- ماشین حساب 7 - و موارد دیگر . . . . . . .

 

بخش هفتم) نقشه ها :

انواع نقشه های 2 بعدی و 3 بعدی و ساختمان و تاسیسات و بلاک های ساختمانی + فونت فارسی معروف فارسی تویس کاتب در اتوکد همراه با سمبل های اتوکد رشته عمران - و موارد دیگر . . . . . . .

 

بخش هشتم) مباحث مختلف عمران :

1- دفترچه شماره 1 ارشد 2- دفترچه شماره 2 ارشد 3- DATAIL OF POTSDAMER PLATZ 4- نیکون و لایکا - دوربین - نقشه برداری – کاتالوگ 5-Abnieh86 - 6 SANGIN7 7- مقایسه تعدیل بهای ابنیه سال 86 8- نمونه کارنامه ارشد عمران 9- HADAFMAND – 10 font_kateb 11- فیلم بتن 12- توتال - جزئیات- نقشه برداری - دوربین- کاتالوگ 13- مقایسه تعدیل بهای ابنیه سال 87 14 - و موارد دیگر . . . . . .

 

همه در یک سی دی فقط 15000 تومان

 سی دی دارای اتوران و اتوپلی می باشد 

 تمامی مطالب موجود به زیبایی دسته بندی و مرتب شده .

 

 نحوه دریافت سی دی :

هماهنگی با شماره        09144556355    از طریق ارسال پیامک

لطفا به خاطر نبود وقت از تماس تلفنی جدا خودداری نمایید-فقط پیامک 

1- ارسال پیامک برای ما تحت عنوان : (در خواست سیدی عمران)

09144556355

حسین کریمی -مدیریت سایت عمران نو –  مدیر عامل شرکت اویول سازان نو آوران سبلان -  دانشگاه محقق اردبیل.

توجه :پس از ارسال پیامک شما ما سفارش و درخواست شما را خواهیم دید و از طریق پیامک برای شما شماره حساب و شماره کارت اعلام می گردد که همه موارد ذکر شده از طریق پیامک با خودتان هماهنگ می گردد. پست پیشتاز حداقل 24 ساعت و حداکثر 48 ساعته بار را به مقصد می رساند.

مدیریت وبسایت عمران نو مفتخر است که مرحله آخر و جدید این مجموعه استثنایی را شروع کرده است.با توجه به در خواست های مکرر دوستان محترم از نقاط مختلف ایران عزیز و نیز استقبال زیادی که از 9 مرحله قبلی شد بر آن شدیم که مرحله آخر آن را نیز حداکثرتا اوایل تیر بر گزار کنیم.این نکته را نیز به یاد داشته باشید که چنین گنجینه خوبی را با بیش از 4 سال تلاش جمعی دوستان جمع آوری کرده ایم و تا کنو در طی 2 سال فروش موفق شده ایم بیش از 2000 عدد از آن را به نقاط مختلف ایران بفرستیم.این مطالب گرانبه که بعضی از آن ها از سایت های عمرانی دوستان وبرخی را از خود دوستان وبقیه را از پروژه های خودمان تهیه کرده ایم.با تشکر فراوان

حسین کریمی -مدیریت سایت عمران نو –  مدیر عامل شرکت اویول سازان نو آوران سبلان -  دانشگاه محقق اردبیل.


نوشته شده در شنبه 89/6/6ساعت 12:0 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

این مقاله در مورد گنبد که یک نوع سازه فضاکار است می باشد که یک مدل کامپیوتری از تحلیل آن ارائه می دهد.

گنبد نوینی در انگلستان

انواع گنبد

 

لینک مقاله

 


نوشته شده در چهارشنبه 89/6/3ساعت 12:26 صبح توسط مهندس محمد عباسی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak